luni, 19 ianuarie 2015

Tort Tiramisu

Tort Tiramisu

Si pentru ca a fost ziua mea, m-am gandit sa fac Tiramisu, dar de data aceasta sub forma de tort. Rezultatul a fost unul bun si ma bucur ca am ales aceasta varianta. Este o idee de buna de a schimba putin varianta clasica de prezentare a acestui desert. 

Ingrediente:

  • 2 pachete de piscoturi (de cate 40 de buc)
  • 250 g mascarpone ( sau 500g)
  • 500ml frisca lichida
  • 3 galbenusuri
  • 2 linguri de lapte
  • 4 linguri de zahar pudra
  • esenta de rom (optional)
  • 1 cana mare de cafea naturala
  • 1 lingurita de ness pentru crema (optional)
  • cacao
Preparare:
    Pregatim cafeaua, o indulcim dupa gust si punem putina esenta de rom. Apoi ne apucam de crema.

Intr-un vas batem bine vreo 300ml frisca, restul o preparam la final pentru a orna tortul, si o punem la frigider pana pregatim crema de galbenusuri. Mie nu imi place ideea de ou crud in crema asa ca am pus galbenusurile pe bain-marie impreuna cu cele 4 linguri de zahar pudra si 2 linguri de lapte. Cand crema s-a ingrosat, o punem la racit. Cand este gata crema de galbenusuri o amestecam cu mascarpone pana se omogenizeaza foarte bine. 
Apoi adaugam si frisca batuta si incercam sa mestecam incet , de jos in sus, pentru a pastra crema pufoasa. 
Daca se opteaza pentru crema cu gust de ness de pune la final o lingurita de ness in crema obtinuta. Eu nu am folosit pentru ca am dat si baietelului meu sa manance putin tort. Daca se doreste mai multa crema se poate folosi o cantitate mai mare de mascarpone. Eu am folosit doar 250 g dar cred ca data viitoare voi pune 500g pentru a iesi un tort mai inalt, cu mai multe straturi de piscoturi. Eu am pus totusi 3 randuri.

Asamblare tort:
    Eu am folosit o tava pentru copt tort cu pereti detasabili cu diametru 26 cm. Am inmuiat pe rand cate un piscot in cafea dar foarte repede si decat o data pe fiecare parte pentru a nu se inmuia prea tare. I-am asezat pe fundul tavii pana l-am acoperit in intregime. Apoi am inceput sa imbrac marginile formei de tort cu piscoturi dar pe care nu le-am inmuiat in cafea. Dupa ce am obtinut o forma rotunda am pus primul strat de crema, continuand apoi cu un strat de piscoturi inmuiate in cafea , apoi iar crema.
 
Cand obtineti inaltimea necesara, ornam cu frisca
 si pudram cacao. Se da la frigider cateva ore pentru a se inmuia bine piscoturile. Eu  l-am facut seara si abia a doua zi l-am scos din forma si l-am decorat cu o panglica pentru un efect placut. 

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu